RSS
Write some words about you and your blog here

Doa selepas solat



kite sharin2 yek doa ni
rase2 doa ni senang nk hafal sbb dah biase dgr
print jek
tp jgn lak smp kene tulis kot rumi baru bleh bace,
at least bace la dgn lahjah arab
tulisan arab lagi senang nk sebut makhraj die
lagipun xsmua ejaan melayu dpt eja arab









walaupun skadar amek gmbar
tp ilmu kan..
hargai

pakat hapal ramai2
seksok jadi tok wakil,pemimpin pah ka umnur ka
baru xgugup jadi imam


*utk lebih clear, click je doa tu
~wasalam~


The Italian man who went to malta

Lawak2 video ni

~pesanan jgn kecek hudoh~

video

Mulut biar mukmin

babu*,fui*k, pantu*t,
gampi*ng,puj*imak, ca*bai
hadoi
sakit telinga dgr
dah mcm zikir plak
mcm la dpt pahala
kalo dah biasa sebut
lame2 jadi biase ar
mcm perut mlyu
slagi xjumpe nasi..
slagi tu xkenyang


jgn mencarut
jgn la gune bhs kasar sgt

malu ar
kite dah jd cam org bkn Islam
mencarut je keje

kalo dah biase zikir
kdg2 kite free2 je dpt pahala
terlatah sebut la kalimah Allah







Lantas apabila kamu telah selesaikan sembahyang (sembahyang di waktu perang ) itu, maka hendaklah kamu ingat kepada Allah s.w.t sambil berdiri, dan sambil duduk, dan sambil (berbaring) atas rusuk-rusuk kamu. Tetapi apabila kamu telah tenteram, maka hendaklah kamu dirikan sembahyang (seperti biasa), kerana sesungguhnya itu adalah bagi Mukminin satu kewajipan yang ditentukan mwaktunya. ( Ayat 103 : Surah an-Nisaa’ )

dlm Quran dah sebut
ingatlah Allah bile2 mase pon
tdo, mkn, tgah men dota, tgah men facebook
xkire dok kat annex 85, mais, sunway ke
baru ar hidup slamat

tp
kdg2 hku pon tercarut
terkutuk
sori rakan2
camner ek nk buat bile kite tgok benda tu trus ingat kat Allah
contoh
hebatnya seorg ulama' pabila seseorg wanita nk jmpe die
wanita tu pegi pakai tudung
siap jubah sulam2 lagi
walhal die xbrtdung pon
pelik
ble jumpe ulama' tu je bertudung
nk highlightkan kat sini kirenye cam hebatnye aura ulama' tu

contoh lagi
bile artis nk becerai
g mahkamah pakai tudung lingkup
nape dlm mahkamah tu ade ape?
smp takut sgt
bile menyayi xpon bertdung
.........................................................................



"Barang siapa yang di dapati padanya empat perkara, nescaya ia akan memperolehi segala kebaikan di dunia dan di akhirat. Pertama, lidah yang senantiasa basah dengan berzikir. Kedua, hati yang senantiasa sibuk dengan bersyukur. Ketiga, anggota-anggota tubuh yang senantiasa menahan segala penderitaan. Keempat, isteri yang tidak mengkhianati maruahnya dan harta benda suaminya."

n satu lagi
bab kutuk mengutuk
rendah2kan org
jgn gitu sohabat
sape kite nk rendahkan darjat org
kite xtaw ape dlm ati org tu
nmpak snyap tp makan dlm
cbe bygkan kalo kite dlm situasi tu
pk2


ingat-mengingati

hku insani lemah




* tertakluk kepada terma dan syarat

This WeeK..again to sunwaY

Elaun dah masuk
poket pnuh
masing2 berduyun2 ke sunway
laki
pompuan..
xsilap dkat sparuh bdk jpa pegi td

ade megasale start hari ni
fuh
pnuh manusia
kitorang
tgok ice age yg 3D
first time tgok 3D
ok la..even tiket Rm17
mujur cito tu layan
ramai budak2

then hku shoppin lagi
ikut wancah spark n posh
mak aii
mabuk dow
xtaw nk beli mane
kalo xbli takot menyesal
kalo bli duit kopak
tgok 70% less..sape xcair
buaya pencen melaram dalam pakaian biru


buaya pencen dlm oyen plak


kasut2 nike.yg paling atas pling mahal.makin bwh makin murah
yg atas tu harga RM1000++(rooney ng tores pakai)


but bola lagi.konsep die same.yg dok atas hrga mahal.bwh paling murah


spark dok pilih stoking.posh buat2 berminat


hku ng posh.he3

DOA MASUK PASAR/SHOPPING KOMPLEKS/SUNWAY/MIDVALEY/TESCO/GIANT/PASAR SITI KHATIJAH/1 UTAMA/Plaza Alam Sentral/ SACC MALL/MANA2 JELA

لاَ إِلَـهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ، لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ يُحْيِيْ وَيُمِيْتُ وَهُوَ حَيٌّ لاَ يَمُوْتُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ، وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرُ

“Tiada ilah yang berhak diibadahi secara benar melainkan Allah semata, tidak ada sekutu bagi-Nya. Bagi-Nya segala kerajaan dan bagi-Nya segala pujian. Dialah Yang Menghidupkan dan Yang Mematikan. Dan, Dia Maha Hidup Kekal, tidak pernah mati. Di tangan-Nyalah segala kebaikan dan Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu.”

kebaikan bace doa ni.

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Barangsiapa yang masuk pasar, lalu mengucapkan do’a (tersebut), maka Allah akan mencatat satu juta kebaikan baginya dan akan menghapus satu juta keburukan baginya, dan akan mengangkat derajatnya satu juta tingkatan.” (HR. Tirmidzi, Hakim dan Ibnu Majah)

ingat beb
jgn smp licin duit elaun kite!


Tamatnya kemarau

penantian..
satu penyeksaan,
setelah kemarau..
wallet kering
cacing2 dlm perut merengek2 kesakitan asyik dok ty ble nk mkn besar
hmm

....mcm pofin..
setelah lame menahan nafsu shoppin,
~kering~
nafsu nk kuar enjoy
memang dah lame tunggu,
sejak beberapa bulan lepas
akhirnya
setelah lame tunggu..
hku dpt msg dari spark n cikpah serentak
dan
berita ni cpat tersebar
lebih dahsyat
lebih tinggi melompat kegembiraan berbanding kemenangan besar PAS dlm PRU yg lalu
laungan hooray
bergema
torik terutama
maka
byr la utang ye sohabat!

dah lame tunggu
setelah diumumkan elaun masuk
wah
byk mende plak terlintas
naseb bek hp hku xhilang td..
mujur la uncle kumar drebar bus 2 baek..
die tolon simpan hp hku.
kalo x..
S.E baru la gamaknye

masuknya elaun
umpama turunnya hujan di tanah gersang
menyiram impian2 shopping yg hampir layu
kini
tumbuh subur kembali..



dan
byk la list2 item nk bli
itu dan ini
mcm2
tgu mega sale
uih
nafsu..


ingat lew kwn2
Allah berfirman di dalam Al-Quran pada surah Al-Isra' Ayat 27, yang bermaksud:
Sesungguhnya orang-orang yang boros itu adalah saudara-saudara syaitan, sedangkan syaitan itu pula adalah makhluk yang sangat kufur kepada Tuhannya".
Dalam ayat 67 surah Al-Furqan, Allah juga berfirman yang bermaksud:
"Dan juga mereka yang apabila membelanjakan hartanya, tiadalah melampaui batas dan tidak pula bakhil kedekut; (sebaliknya) perbelanjaan mereka adalah betul sederhana di antara kedua-dua cara itu".
Kedua-dua ayat ini menunjukkan kepada kita bahawa sementara Islam melarang kita berlaku bakhil dan kedekut, Islam tidak menggalakkan umatnya membelanjakan wang ringgit yang melampaui batas ataupun keterlaluan.

hehe
skadar mengingati diri sendiri
~dan berpesan2~

jgn kupik jgn boros
'berjimat berkat, membazir mudharat'